keskiviikko 28. tammikuuta 2015

Kahvikutsu

Leijonainen kutsuu teelle ja tutustumaan


- Hei! Mitä sinulle kuuluu?
- Minulle kuuluu oikeastaan aika hyvää, pää on juuri nyt vähän tokkurainen, kun nukuin pommiin, jota ei minulle juurikaan satu ja taasenkin sattui. Eilen uurastin pari tuntia ulkotöissä, se varmasti toi lisäunta.
- Minulla on vähän jalka kipeä, mutta muuten menee ihan hyvin. Talvella tulee kyllä laiskoteltua liian paljon. Nytkin varmaan torkkuisin peiton alla, ellei tuo Uuna olisi alkanut hätyytellä.
- Hyvää Uuna tarkoittaa, älä välitä hänestä. Minua Ainan ei tarvitse peiton alta hätyytellä, mutta kaikenkarvaisia kokeilujani hän vähän toppuuttelee.
- Kun siitä heräsin niin aloin ajatella, että olisi kyllä kiva vähän tutustua ja nähdä teitä kaverit.
- Oikea ajatus. Olen jonkun kerran käynytkin jo näytillä, mutta on monia, joihin haluaisin tutustua. Se piristäisi kummasti.
- Miten sinä tänne julkisuuteen oikein päädyit?
- No minä synnyin vahingoissa, niin kuin tuo ainainen kiusankappaleeni Ainakin. Aina sai muutama vuosi sitten pojaltaan piirustuslevyn ja sitä kokeillessaan piirsi muutamalla viivalla naishahmon. Sitä katsoessaan nauroi tekeleelleen ja sanoi huomaamattaan: Mitä Hilta, vastasin hänelle: tulin sinulle opiksi ja ojennukseksi, kuinka elämää on helppo elää ilman suuria paineita.
- Hauskaa! Minä synnyin oikeastaan yhden tarinan kautta ensin. Uunan piti kirjoittaa jossain kurssilla tarina, jossa oli päähenkilönä eläinhahmo. Siitä hän sitten innostui ja alkoi maalata minua. Muutamassa näyttelyssäkin olen ollut mukana. Mutta viime aikoina olen kyllä saanut laiskotella.
- Sinä olet hieno hahmo ja kuuluisakin. Olen nähnyt sinusta maalattuja taulujakin ja istun nyt mieluusti kanssasi kahvituokiolla. Minä en ole vielä saanut suurta mainetta, mutta kuka tietää, mihin sitä vielä lusikkansa sotkee ;-)
- Mutta hei, mitä saisin tarjota sinulle? Voit ottaa jotain muutakin kuin teetä? Entä kakkua tai jäätelöä?
- Olen vähän ronkeli, mutta jos sinulta löytyy jotain pikkusuolaista, niin kiitos mielellään ja kahvia tietysti maidolla.
- Minä käyn tosi harvoin missään kahviloissa, mutta en kehdannut sinua murjuunikaan kutsua. Sitä paitsi tekee hyvää laittaa vähän siistimpiä vaatteita päälle, tosin nämäkään ei kummoiset ole, mutta näkisitpä minut kotona. Viihdyn sellaisissa mukavissa vaatteissa. Ja yhden jutun unohdin kun lähdin. Sen huomasin, kun kävin veskissä ennen tuloasi. Unohdin taas nyppiä viiksikarvani, en ymmärrä, miten ne ovat alkaaneet niin valtavasti kasvaa iän myötä. Harmaita en edes yritä enää nyppiä tukasta, ne alkavat olla voitolla, joten pitäisi kohta nyppiä kai mustat.
- En minäkään juhlatamineissa kotioloissa kulje, vain silloin laitan parempaa päälle, kun tulen blogiin, muuten voin kulkea farkuissa ja kumisaappissa. Villasukat varmasti, oli kesä tai talvi. Kun ei ole verenpainetta, niin veri ei koskaan pääse varpaisiini asti lämpimänä, kerkiää jäähtyä matkalla. Nypi vain mustat pois, tukassasi on siihen varaa. Minäkin olen odottanut harmaita, mutta haaveeksi taitaa jäädä.
- Onko sinulla jotain kesäsuunnitelmia? Mitä aijot tehdä?
- Kesä on vielä aivan auki, suunnitelmia ei ole. Taidan hoitaa Ainan kaverina kanoja ja kasvatella tomaatteja. Matkustelen aika vähän.
- Minä odotan kesää tosi innolla. Minulla on sellainen avoauto, ajelen sillä harja hulmuten. Tuletko joskus retkelle sen kanssa? Keksitään jokin kiva kohde.
- Sepäs sattui. Ainallakin on avoauto, hän huristelee sillä talvellakin, se on lämmin kun on pieni hytti, istuinlämmittimet ja kaikki. Hän nauttii ja minä taatusti aina mukana. Laitan ehdotuksesi korvan taakse, ei ollenkaan huono ajatus.
- Olipa kiva, että tulit, nyt on paljon helpompi suunnitella jotain yhteistä, kun on hetken istunut nenätysten tai nokatusten, miten vaan, tai vaikka turvatusten :-D
- Kiitos kutsusta Leijonainen, tällaiset kutsut piristävät kummasti
- Moikka, hyvää jatkoa sinulle!
- Niinkuin myös sinulle, pysytään kuulolla :)


11 kommenttia:

  1. Upeaa!! Kiitos terveisistä perille tuli :) Hilta on niin pirteä ja raikas!

    VastaaPoista
  2. Kahvila on hyvä paikka tutustua, vaikka nämä naiset näyttävätkin jo kuin vanhoilta tutuilta. Hilta se on aina niin tiptop korkkareissaan kesät talvet.

    VastaaPoista
  3. Hilta on niin pirtsakka nainen ja tyylikkäästi pukeutunut! Hienosti aika kuluu kahvilassa rupatellessa Leijonaisen kanssa.

    VastaaPoista
  4. Oih, ihanaa! Kyllä nyt Leijonainen kehrää, kun pääsi Hiltan kanssa istumaan. Hän on niin odottanut tätä.
    Kaikenlaista mukavaa tuli jutustellessa esille. Ei sitä kaikkea toisesta tiedä, vaikka on jo seurannutkin toisen elämää tovin.

    Tosi luontevasti ja hienosti maalattu, ihan kuin olisi alunperin yksi kuva!!! Waude! En olisi uskonut, että näin innokkaasti porukkaa tulee, taitaa tulla Ameriikasta asti :-o
    Vien nyt kiireesti linkin sivulleni......

    VastaaPoista
  5. Hienoa, ystävykset ovat yhdessä julkisesti! ;)

    VastaaPoista
  6. Hauskaa on aina tutustua uusiin ihmisiin. Tarinointi antaa päivään mukavaa oloa.

    VastaaPoista
  7. Täällä Leijonainen jo toisilla treffeillä, hauskaa!!!

    VastaaPoista
  8. Ihanasti tosiaan piirretty. J a hieno mielenkiintoinen keskustelu näillä naisilla ;-) Hauskaa lukea näitä.
    Teksti olisi valmiina. Pitänee käydä piirtämässä nuoren miehen piirolevyllä, että saa onnistuneen kuvan.

    VastaaPoista
  9. Mukavat treffit ystävyksillä!

    VastaaPoista
  10. Kahden tyylikkään ja persoonallisen ystävyksen kiva juttutuokio!

    VastaaPoista
  11. Kyllä Hilta on aina niin tyylikäs, ninkuin nytkin kahvilassa Leijonaisen kanssa.
    Hienosti piirretty taas.
    Mun piti myös ottaa tähän osaa, mutta sitten huomasinkin, etten innoissani hoksannut, ettei mulla olekkaan sitä hahmoa, hi!

    VastaaPoista